dinsdag 10 augustus 2010

Rode kool en broccoli.






Eindelijk na dertien jaar wonen in de buurt van een wijkboerderij besluit ik om daar groente te gaan kopen. Gewapend met de camera, geld en een tas loop ik in amper 10 minuten naar de boerderij. Tijdens mijn rondje met het hondje langs de Dobbevijver kom ik hier altijd langs. Vaak vol spijt dat ik geen geld bij me had en vervolgens vervloog die gedachte weer.
Een paar dagen geleden heb ik echter een besluit genomen: maandagmiddag is groententuinmiddag. Maar eerst een rondje met de camera. Daardoor ben ik lang op de tuin geweest. Diverse groenten heb ik op de foto gezet voordat ik kon gaan beginnen met bietjes trekken en boontjes plukken. Wat hebben we 's avonds lekker gegeten! Raar dat ik niet eerder op het idee gekomen ben om zó lekkere seizoensgroenten te kopen. Vast een voorbeeld van voortschrijdend inzicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten