zondag 11 september 2016

Dikke Tinnefestival Hattem 2016 deel 1.

 
Zaterdag 10 september 2016, het Dikke Tinnefestival.
 
Eens per twee jaar wordt dit festival gehouden, ik had er de hele voorafgaande week naar uitgekeken.
Wat een prachtige dag was het, schitterend weer, blije gezichten en een fantastische afwisseling in de programmering. Het was tevens open monumentendag, er was dit keer een brocante fair, een stadsomroepersconcours, dus kwam je ogen te kort.
 Voor uitgebreide informatie: kijk op www.ronduithattem.nl
 
Op de Markt staan de deelnemers aan het Stadsomroepersconcours te wachten op de opening van het festival.
 

 
En vanaf het balkon van het Stadhuis ziet het er zo uit.
De opening van het festival werd verzorgd door de dansgroep 'Tjakalele'.
Mijn fotomaatje Elly fotografeert voor RTVHattem en heeft daardoor toegang tot plekken die normaal niet voor publiek toegankelijk zijn, in haar kielzog mocht ik mee.
 
Het handige van samen fotograferen is dat wanneer Elly soms 'boven' stond ik vanaf de grond bezig was.
Zo kregen we een aardig totaalplaatje.








 
Dit belooft wat :-)
 
 

 In de Middeleeuwen was het nodig om een poortersbewijs te kunnen overhandigen.
Het gaf vrije toegang op wegen binnen de poorten.
 


 
Het vele publiek werd bij de Dijkpoort opgewacht door dames die het programma uitdeelden mét een krakeling.
Een vrijwillige bijdrage werd zeer op prijs gesteld.


 
Net buiten de stad lag een groot museumschip aangemeerd in de haven, met informatie over ridders.

 
Maar we gingen weer snel de stad in waar dit meisje voor de eerste keer meedeed als figurantje.



 
En Elly klom de steile trappen van de Dijkpoort op voor een mooi overzicht over de Kruisstraat.






 
Met deze vrolijke foto's stop ik met de eerste serie.
Ik hoop gauw verder te gaan.
Het belooft de komende week erg warm te worden, dus een goede reden om binnen met mijn vele foto's van het festival verder te gaan.
 
***


1 opmerking:

  1. Ik heb weer heel wat gemist zie ik, prachtige foto's, ik ben heel benieuwd naar de rest!

    BeantwoordenVerwijderen