dinsdag 2 juli 2013

Oude wieg uit Hattem.

In 1979 kocht ik deze wieg op de rommelmarkt op het kerkplein in Hattem.
Inmiddels hebben er 7 kinderen ingelegen en wordt de bekleding nu vervangen voor een nieuw kindje op komst.
Wat zou het leuk zijn om te achterhalen wie de wieg te koop had aangeboden,
hoeveel kinderen er vóór 1979 in gelegen hebben, en hoe oud de wieg is.
Ook leuk als alle namen en geboortedata van de baby's onder op de bodem hadden gestaan.
Daar ga ik alsnog mee beginnen.
De wieg is een pronkstuk en heeft in 4 gezinnen dienst gedaan.
Op naar het 5e.







Een leuke en spannende tijd.




1 opmerking:

  1. Word je oma?

    Mijn vader maakte toen ik zwanger ws voor mij en zijn eerste kleinzoon een mooie nieuwe wieg. Daarna lagen zoon II en III er ook in natuurlijk. Een verhuizing maakte het noodzakelijk dat ik veel weg moest doen en ik bracht de wieg terug naar de bouwer, mijn vader. Hij ging hem weggeven vond ik dat erg? Ik had de babyfase afgesloten, dus nee dat vond ik niet erg. Later hoorde ik dat de wieg wel weg was maar niet erg ver weg, de directe buren hadden er een nodig.

    Zo heeft mijn vader voor mijn eerste zoon in ’86 een wieg gemaakt. Daarna hebben zoon II en zoon III er ook in geslapen. Mijn verhuizing naar Zwolle maakte het nodig dat ik veel weg moest doen en de wieg ging terug naar de bouwer en die gaf hem ook weg. Niet heel ver, de directe buren in Wezep hadden een wieg nodig. Fast forward naar 2012, mijn eerste kleinkind was onderweg. Hadden de buren de wieg nog? Jawel. Mochten wij die weer gebruiken? Jawel. In de tussenliggende jaren hadden er bij de buren vier baby’s ingelegen, waarvan de jongste nu zeven jaar is. Nu mijn kleinzoon. Maar voor hij een half jaar oud was kwam er bericht van de buurvrouw ….. ze is zwanger van nummer 7 en wilde de wieg terug!
    Dat is inmiddels geregeld, Liam slaapt nu in een ledikantje.
    Deze wieg heeft voor 8 baby’s dienst gedaan en nummer 9 is onderweg …..

    BeantwoordenVerwijderen